logo
blog

Wywołanie pożądanej reakcji na produkt za pomocą Marketingu MIX

Wywołanie pożądanej reakcji na produkt/usługę, czyli kiedy i jak stosować marketing mix, aby zwiększać sprzedaż!

Spis Treści:

  1. Walka o uwagę Konsumenta.

  2. Sytuacja na rynku.

  3. Model Kompozycji Marketingowej (Marketing Mix) – co to jest?

  4. Rozwiązania, które dają przewagę rynkową.

Marketingowa rywalizacja pomiędzy konkurentami o dominację na rynkach staje się co raz bardziej skomplikowana. Obserwujemy różnorodne działania strategiczne, które ukierunkowane są na realizację celów biznesowych. Niejednokrotnie te działania można nazwać pionierskimi, bo pojawiają się po raz pierwszy. Jednak trudno określić je jako nowatorskie, ponieważ nie posiadają „solidnych” podstaw marketingowych, a tym bardziej zaawansowanych rozwiązań strategicznych. Efektem tego jest krótki cykl życia „okazji” pozbawionej oczekiwanych efektów. Zatem obserwujemy jedynie krótkotrwałe „taktyki”, które mają zdominować działania konkurentów. Co zatem widzimy na rynkach?

Agresja w działaniu, brak etyki, pogwałcenie dóbr osobistych, czy własności intelektualnych to tylko niektóre elementy dominacji, które i tak nie prowadzą do zwiększenia udziału w rynku. Efektem tego miało być zwiększenie liczby klientów, przychodu, a w wielu założeniach nawet zysku. Natomiast rzeczywistość (czytaj Klient) dość szybko weryfikuje podmioty szczególnie te pozbawione historii (udokumentowanego doświadczenia), dla których wdrożenie strategiczne, udoskonalenie produktu lub usługi, stanowi nikłe zaangażowanie w działaniu, a generuje jedynie rozczarowanie i brak chęci do podejmowanie kolejnych prób rywalizacji o Klienta z innymi podmiotami.

Czy komuś się udało? Zapewne tak. Czy na dużą skalę?

Oczywiście, że tak! Jednak działań mających zdobyć uwagę Klienta jest całe mnóstwo, a firmy prześcigają się w dążeniu do jego decyzyjności. Co zatem zrobić, aby skutecznie zapaść w pamięci Klientów? Jakie działania marketingowe wdrożyć, aby skuteczniej zwiększać udziały w rynku? Odpowiedzi jest wiele, aż wiele…

Z pomocą przychodzi nam tzw. Kompozycja marketingowa znana jako marketing mix. Być może pomyślisz – marketing mix? przecież to stare narzędzie, zrobiłem je dawno i to nie działa. Działania marketingowe powinny być aktualizowane przynajmniej raz na dwa lata. Powód? Zmienia się oczekiwanie Klienta, zmienia się rynek. Jeżeli nie dostosujesz się do warunków, rynek nie dostosuje się do Ciebie.

Oddziaływanie na rynek powinno nastąpić za pomocą 4 elementów:\

Jak już sam widzisz nie tylko marketing mix może drastycznie podnieść działania, o których często myślimy w kategoriach przeszłych – nie da się, zrobiłem, ale nie dało to efektu, nie umiem itd. Jeżeli nie umiesz to zawsze możesz się odezwać do nas, a my przygotujemy właściwe strategie na uzyskanie przewagi rynkowej Twojej firmy.

Samo zwiększenie pożądania na produkt wiąże się ze wzrostem sprzedaży, zatem myśląc w kategoriach wartości nie możesz zaprzestać poszukiwania innowacyjnych rozwiązań.

blog

Zewnętrzny Dyrektor Marketingu w wygodnym abonamencie

Zewnętrzny Dyrektor Marketingu na Abonament w Firmach MŚP: Twoja Droga do Zwiększonej Efektywności Działań Marketingowych W dzisiejszym, pełnym konkurencji świecie biznesu, MŚP (Mikro, Małe i Średnie Przedsiębiorstwa) stają przed wyzwaniem związanym z efektywnym zarządzaniem marketingiem. Zdobycie i utrzymanie uwagi klientów jest trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, a standardy w dziedzinie marketingu ciągle ewoluują. Dlatego też, jeśli […]
blog

Jak napisać skuteczną strategię marketingową dla firmy

Marketing to jeden z kluczowych elementów sukcesu każdej firmy. Bez skutecznej strategii marketingowej trudno jest osiągnąć zamierzone cele i zdobyć klientów. Dlatego właśnie warto poświęcić czas i wysiłek na stworzenie solidnej strategii marketingowej. Jak zatem napisać strategię marketingową? W tym artykule pokażemy Ci, jak to zrobić krok po kroku, aby Twój  wzrost nie tylko ten […]
blog

Jak Skutecznie Stworzyć Lejek Sprzedażowy i Kierować Ruch do Strony Internetowej

W erze cyfrowej, skuteczna strategia marketingowa to klucz do osiągnięcia sukcesu biznesowego. Jednym z kluczowych narzędzi w arsenale marketera jest lejek sprzedażowy. To model, który pozwala śledzić drogę, jaką potencjalny klient pokonuje, od pierwszego kontakty z marką do finalizacji zakupu. W tym artykule przyjrzymy się krok po kroku, jak zbudować efektywny lejek sprzedażowy i jak […]
logo

NAWIGACJA

icon
+ 48 504 128 984
icon
biuro@firmowerewolucje.pl
icon
Warszawa, 00-640, ul. Mokotowska 1