logo
blog

Wywołanie pożądanej reakcji na produkt za pomocą Marketingu MIX

Wywołanie pożądanej reakcji na produkt/usługę, czyli kiedy i jak stosować marketing mix, aby zwiększać sprzedaż!

Spis Treści:

  1. Walka o uwagę Konsumenta.

  2. Sytuacja na rynku.

  3. Model Kompozycji Marketingowej (Marketing Mix) – co to jest?

  4. Rozwiązania, które dają przewagę rynkową.

Marketingowa rywalizacja pomiędzy konkurentami o dominację na rynkach staje się co raz bardziej skomplikowana. Obserwujemy różnorodne działania strategiczne, które ukierunkowane są na realizację celów biznesowych. Niejednokrotnie te działania można nazwać pionierskimi, bo pojawiają się po raz pierwszy. Jednak trudno określić je jako nowatorskie, ponieważ nie posiadają „solidnych” podstaw marketingowych, a tym bardziej zaawansowanych rozwiązań strategicznych. Efektem tego jest krótki cykl życia „okazji” pozbawionej oczekiwanych efektów. Zatem obserwujemy jedynie krótkotrwałe „taktyki”, które mają zdominować działania konkurentów. Co zatem widzimy na rynkach?

Agresja w działaniu, brak etyki, pogwałcenie dóbr osobistych, czy własności intelektualnych.  To tylko niektóre elementy dominacji, które i tak nie prowadzą do zwiększenia udziału w rynku. Efektem tego miało być zwiększenie liczby klientów, przychodu, a w wielu założeniach nawet zysku. Natomiast rzeczywistość (czytaj Klient) dość szybko weryfikuje podmioty szczególnie te pozbawione historii (udokumentowanego doświadczenia), dla których wdrożenie strategiczne. Udoskonalenie produktu lub usługi, stanowi nikłe zaangażowanie w działaniu, a generuje jedynie rozczarowanie i brak chęci do podejmowanie kolejnych prób rywalizacji o Klienta z innymi podmiotami.

Czy komuś się udało? Zapewne tak. Czy na dużą skalę?

Oczywiście, że tak! Jednak działań mających zdobyć uwagę Klienta jest całe mnóstwo, a firmy prześcigają się w dążeniu do jego decyzyjności. Co zatem zrobić, aby skutecznie zapaść w pamięci Klientów? Jakie działania marketingowe wdrożyć, aby skuteczniej zwiększać udziały w rynku? Odpowiedzi jest wiele, aż wiele…

Z pomocą przychodzi nam tzw. Kompozycja marketingowa znana jako marketing mix. Być może pomyślisz – marketing mix? przecież to stare narzędzie, zrobiłem je dawno i to nie działa. Działania marketingowe powinny być aktualizowane przynajmniej raz na dwa lata. Powód? Zmienia się oczekiwanie Klienta, zmienia się rynek. Jeżeli nie dostosujesz się do warunków, rynek nie dostosuje się do Ciebie.

Oddziaływanie na rynek powinno nastąpić za pomocą 4 elementów:

product (produkt) – skup się na swoich wszystkich produktach, czy one przynoszą Ci tą samą satysfakcję. Zrewiduj, czy obecne marże, które posiadasz dalej przynoszą zwrot z inwestycji. Pomyśl o tym, jak produkt ma się do innych konkurencyjnych. Zobacz, czy faza życia tego produktu tj. wejście na rynek, rozwój, dojrzałość i spadek, skutkujący ograniczeniem lub wycofaniem, mają odzwierciedlenie chociażby w cenie. Pomyśl, czy nie warto wprowadzić produktu, który przykuje uwagę Konsumenta chociażby samym wyglądem (opakowanie) lub komunikacją (nazwa lub hasła funkcyjne), które stworzą wrażenie odmienności. Pomyśl o angażu dobrej jakości grafika designera oraz marketera wizjonera, którzy przygotują wszystkie niezbędne koncepcje. Pozwolą uzyskać przewagę rynkową (uwaga konsumenta jest kluczowa, wrażenie odmienności).

Jak już sam widzisz nie tylko marketing mix może drastycznie podnieść działania, o których często myślimy w kategoriach przeszłych – nie da się. |Zrobiłem, ale nie dało to efektu, nie umiem itd. Jeżeli nie umiesz to zawsze możesz się odezwać do nas, a my przygotujemy właściwe strategie na uzyskanie przewagi rynkowej Twojej firmy.

Samo zwiększenie pożądania na produkt wiąże się ze wzrostem sprzedaży, zatem myśląc w kategoriach wartości nie możesz zaprzestać poszukiwania innowacyjnych rozwiązań.

blog

Wdrażenie Marketingu, czy Marketingu Strategicznego?

Wdrażanie Marketingu, czy Marketingu Strategicznego. Kluczowe Wyzwania Dla Współczesnych B2B. W obliczu zmieniającego się świata biznesu, konkurencja staje się coraz bardziej zacięta. Firmy muszą stale doskonalić swoje strategie marketingowe i taktyki, aby utrzymać się na rynku. W tym kontekście pojawia się pytanie: czy firmy powinny skupić się na wdrażaniu tradycyjnych działań marketingowych, czy też zainwestować […]
blog

7 kroków do stworzenia skutecznej strategii komunikcji dla marki?

Jak napisać strategię komunikacji dla marki w 7 krokach. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie biznesu, MŚP (Małe i Średnie Przedsiębiorstwa) muszą wypracować skuteczną strategię komunikacji marki. Aby wyróżnić się na rynku i przyciągnąć uwagę klientów. W tym artykule omówimy kluczowe kroki, jakie należy podjąć przy tworzeniu strategii komunikacji marki dla MŚP, z naciskiem na strategię marketingową […]
blog

Jak stworzyć skuteczną strategię komunikacji marki?

Kluczowa Rola Modelu PESTEL w Strategii Komunikacji w Grupie Strategicznej Firmowe Rewolucje Wprowadzenie: Na konkurencyjnym rynku, zdolność marki do skutecznego przewidywania i reagowania na zmienne czynniki zewnętrzne staje się kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. W tym kontekście model PESTEL (polityczne, ekonomiczne, społeczne, technologiczne, ekologiczne i legalne) odgrywa niezaprzeczalną rolę w kształtowaniu strategii komunikacji marki i […]
logo

NAWIGACJA

icon
Warszawa, 00-640, ul. Mokotowska 1