Co raz trudniej dobrze prowadzić konta w Social Mediach.

Wymaga dużego zaangażowania w podejmowanych działaniach. Użytkownicy szukają sposobów, aby docierać do jak największej grupy odbiorców, jednak polityka Facebooka w ostatnim czasie skutecznie takie działania nam utrudnia.

Jeśli Twój fanpage posiada sporą liczbę fanów, to Facebook robi wszystko, aby „zmotywować” Cię do skorzystania z opcji promowania- oczywiście płatnie- postów. Tym samym ucina zasięgi organiczne. Jeżeli chcemy zwiększyć zasięgi naszego fanpage, powinniśmy wziąć pod uwagę zarówno ogólne trendy, jak i specyfikę naszej grupy docelowej.

Facebook bardzo sprytnie przeszedł z darmowej platformy społecznościowej do rozbudowanego narzędzia reklamowego- właśnie przez to, że małymi krokami doprowadził do ograniczenia zasięgu organicznego fanpage’om.

Zgodnie z aktualnymi badaniami zasięg fanpage’y z dużą ilością fanów (około 500tys.) został zwężony nawet do 2%. Zastanawiasz się co zrobić, żeby zasięg był większy? Jak docierać do szerszego grona odbiorców? I czy płatne reklamy faktycznie zmniejszają zasięgi?

Błędnie ustawiona reklama może doprowadzić do obcięcia zasięgów. Tworząc posta na swój fanpage pamiętaj, że:

  • Zbyt częste odsyłanie użytkowników poza Facebooka doprowadza do obcinania zasięgów
  • Posty, w których angażujesz odbiorców do kliknięcia lub skomentowania czegoś, zazwyczaj dają zamierzony efekt. Tak samo, jeśli podlinkujesz jakąś stronę i odeślesz na nią użytkownika, to zapewne też to zrobi. Facebook ma tego świadomość, dlatego ogranicza zasięg postów, które przenoszą uwagę użytkowników serwisu na inne strony zewnętrzne. Pamiętaj o tym, jeśli stosujesz takie działania na swoim fanpage’u/
  • Jeśli chcesz stosować hasła reklamowe w bezpłatnych postach- rób to dyskretnie.
  • Musisz wiedzieć, że tworząc takiego typu posta, unikaj wyrażeń typu: „kup teraz”, „skorzystaj z promocji”, ponieważ jego zasięg zostanie z dużym prawdopodobieństwem ograniczony. Dlaczego? Takie hasła kojarzone są ze sprzedażą, a jeśli Ty chcesz zarobić, to Facebook też będzie chciał, więc co zrobi? Obetnie Ci zasięgi, abyś zapłacił mu za promocję.
  • Postaraj się różnicować posty
  • Nikt nie lubi monotonii. Facebook też nie. Staraj się różnicować posty. Jeden post niech przekazuje jakąś informację, kolejny wprowadza użytkownika w dobry nastrój, motywuje go do działania, a jeszcze inny niech przedstawia Twój produkt.