Budowanie pozytywnego wizerunku, czy to marki osobistej czy marki firmy jest w bardzo ważne.

Podejmowane są różne działania mające na celu dbanie o jak najlepszą relację z Klientami.

Social media obejmują szeroki zakres komunikacji i narzędzi pozwalających na innowacyjne podejście marketingowe na linii konsument-media-marka.

W procesie kreowania własnej społeczności, powinniśmy pamiętać o korzyściach, jakie wynikają ze stosowania tzw. diamentu społecznościowego. Możemy zwrócić uwagę na sześć podstawowych elementów działania w sieci:

  1. Treści dopasowane do potrzeb potencjalnych klientów
  2. Identyfikacja z daną marką
  3. Obecność innych użytkowników o podobnym profilu
  4. Elastyczne dostosowanie serwisu pod względem funkcjonalnym
  5. Łatwa interakcja
  6. Wzajemne korzyści

Ostatnio przeglądając internet zauważyłem, że firma Play wspiera swoje działania w social media poprzez platformę, która ma za zadanie wyszukiwać w internecie zażaleń i negatywnych opinii na jej temat. W kolejnym etapie zajęła się moderowaniem dyskusji, monitorowaniem konkurencji, a także optymalizacją procesów sprzedażowych. Konsultanci zaczęli także włączać się w rozmowy online, udzielając pomocy, a tym samym zniwelowali zaistniałe problemy.

Z kolei firma LG wpadła na świetny pomysł, aby zwiększyć swoją sprzedaż w przedziale wiekowym 16-24 lata. Zorganizowali akcję na Twitterze, która polegała na wyszukiwaniu ukrytego stoiska LG. Ten, kto jako pierwszy do niego dotarł, otrzymywał dwa bilety na koncert. Aby ułatwić odnalezienie stoiska, stworzona została mapę, która stawała się coraz dokładniejsza, za każdym razem, gdy ktoś użył hashtag #lgtickethunter.

A Wy na co zwracacie szczególną uwagę budując swoją markę.

Czekam na informacje od Was.