Jak dobyć prawdziwych followersów na Instagramie?

Instagram jest obecnie jedną z najpopularniejszych platform mediów społecznościowych z ponad 1 miliardem użytkowników miesięcznie. To oczywiście stanowi wielką szansę dla marketerów i marek na wykorzystanie tak szerokiego grona potencjalnych odbiorców.

Jednak nie jest łatwo zbudować swoją obecność na Instagramie i zyskać obserwujących z dnia na dzień. Jest to proces, który wymaga czasu, ale przy kilku sztuczkach można szybciej zobaczyć rezultaty.

Oto 7 wskazówek, jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie, którzy są autentyczni i pasują do Twojej marki.

  1. Napisz ciekawą biografię

Pierwszą rzeczą, którą każdy widzi, gdy odwiedza Twój profil, jest twoja biografia, dlatego jest to kluczowa część wywarcia pierwszego wrażenia na widowni. Musisz napisać przekonującą biografię na Instagramie, aby zachęcić ludzi do obserwowania.

Oprócz podstaw, takich jak dodawanie danych kontaktowych i linku do witryny, powinieneś także w ciekawy sposób opowiedzieć historię swojej marki. Po prostu pokaż im co Cię wyróżnia. Musisz dać ludziom powód do wciśnięcia „obserwuj”.

2. Opracuj wyjątkowy brand dla swojej marki

Twój kanał na Instagramie to kolejna rzecz, którą osoba odwiedzająca Twój profil zobaczy po twoim bio. I wrażenie, jakie uzyskuje użytkownik, patrząc na Twój kanał, jest ważne przy zdecydowaniu czy zostać z Tobą na dłużej.

Ważne jest również zachowanie spójności kolorów, rodzajów postów, tonu głosu itp., Ponieważ to one decydują o osobowości Twojej marki. Powinieneś dążyć do tego, aby użytkownik widząc post od razu skojarzył go z Twoją marką.

3. Używaj odpowiednich hashtagów

Używanie hashtagów to wypróbowany i przetestowany sposób na dotarcie do większej liczby osób i zdobycie większej liczby obserwujących na Instagramie. Musisz zbadać, które hashtagi są popularne w Twojej branży i które są istotne dla Twojej marki i treści. Następnie użyj mieszanki tych hashtagów do wszystkich treści na Instagramie, aby dotrzeć do osób, które śledzą te hashtagi.

Pamiętaj też, aby trochę pomieszać i użyć popularnych hashtagów na poziomie branżowym, a także niszowych, dzięki którym można się naprawdę wyróżnić. Instagram pozwala dodać do 30 hashtagów dla każdego postu, wykorzystaj to.

4. Stwórz i promuj swój własny hashtag

Oprócz korzystania z popularnych hashtagów możesz także tworzyć i promować własne hashtagi. Może to być specyficzne dla Twojej marki lub nawet określonej kampanii. Hashtagi specyficzne dla marki to dobry sposób na zwiększenie obecności na Instagramie i promowanie kampanii.

Tworząc hashtag dla kampanii, możesz również zachęcić ludzi do korzystania z niego w postach na Instagramie. Dzięki temu otrzymujesz bezpłatneposty generowane przez użytkowników, a także reklamy, które mogą pomóc Ci dotrzeć do większej liczby osób i uzyskać więcej obserwujących.

5. Weź udział w popularnych rozmowach

Powinieneś nie tylko rozpoczynać rozmowy, ale także brać w nich udział. Jeśli ktoś zainicjuje dyskusję w Twojej branży, którą interesują się inni, dobrze byś skomentował i dołączył. Kto wie? Niektóre osoby mogą być pod wrażeniem i zdecydują się sprawdzić Twój profil i obserwować Cię.

6. Monitoruj swoje oznaczone zdjęcia

Utrzymanie dobrej reputacji jest bardzo ważne, jeśli chcesz zdobyć i utrzymać więcej obserwujących. Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest monitorowanie rodzajów postów, w których twoja marka jest oznaczana tagami. Ludzie mogą zobaczyć wszystkie posty, w których jesteś oznaczony tagiem z Twojego profilu na Instagramie. Dlatego ważne jest monitorowanie, kto Cię taguje i jakiego rodzaju posty.

Aby to zrobić, możesz użyć funkcji „edytuj tagi” lub zmienić ustawienie, aby tylko zatwierdzone posty były wyświetlane w oznaczonych postach.

7. Przeprowadź konkurs

To może wydawać się tanią sztuczką, ale jest to wypróbowany i przetestowany sposób na zdobycie obserwujących na Instagramie. Wiele marek i marketerów korzysta z tej techniki i widzi natychmiastowe wyniki.

Wszystko, co musisz zrobić, to zorganizować konkurs i poprosić ludzi, aby śledzili Cię i oznaczyli znajomych, aby wzięli udział.

Jak widzisz nie jest to takie trudne. Tworzenie dobrego marketingu opartego o ten kanał komunikacji wystarczy zastosować odrobinę dozy pomysłu, zainteresowania, kreatywności, a fani z ogromną przyjemnością będą Ciebie wspierać.

Powodzenia!